5 Ağustos 2012 Pazar

Çok zormuş uykusuzluk be yaaa

Hani kırkı çıkınca her şey bir anda sihirli bir değnek değmiş gibi düzeliveriyordu?Yok öyle bir şey.Hatta neredeyse daha da kötüye gidiyor.İlk geldiğnde hastanenin düzenine alışmış olan oğlum 3 saatte bir uyanıyor,karnını doyuruyor ve tekrar uykuya geçiyordu.Şimdilerde artık  3 saat uyuduğunu neredeyse görmedim.Karnını doyuruyorum,altını değiştiriyorum,gazını çıkarıyorum.Gözler kayıyor,gitti gidecek diyerek yatağına yatırıyorum,bir iki dakika sonra ciyak ciyak ağlamaya başlıyor.Acaba gazı çıkmadı mı diye tekrar bir gaz çıkarmaya çalışıyorum iyice uykusu açılıyor ve cin cücüğüne dönüşüyor.Bir sonraki mama seansına kadar yaklaşık 2 -3 saat kah ağladı kah az bir şey uyudu derken tekrar doyuruyorum.Ve tekrar yatağına koyunca uyanıyor.Yani sabah 5 ten akşam 12 ye kadar filan düzenmiz bu kısır döngü üzerine kurulu.Tek sevindiğim nokta kakasının bir düzene girmiş olması.Aşağı yukarı 12 saatte bir kaka yapıyor.Ve her geçen gün biraz daha rahat yapmaya başladı çok şükür.Bu arada mamamızı değiştirdik yine.Bu sefer son.SMA gold kullanıyoruz.Hem güzel içiyor,hem de kabız olmuyor maşallah.

Ayrıca ilk hamileliğimde chicco'dan aldığım 250 cc lik kauçuk emzikli biberonla ememiyor Rüzgar.Yine chicco'nun set up diye çok pahalı bir biberonu var.Onu da asla kullanamıyor.Süt sağma makinesinin biberonu -Avent- ve bebe dor'un cam biberonuna bayılıyor.En çok hiç akıtmadan kullandığımız bebe dor.Demek ki pahalı olan her şey her zaman en iyisi demek değilmiş.

Bunların dışında yarım paçalı kısa kollu aldığım tulumları bayılarak giydiriyorum oğluma.Çok yakışıyor kerataya :)

Çok çamaşır kireniyor.Bir çok ağız mendili almıştım ama her gün bir tane kirleniyor mutlaka.Bunun dışında mama akıttığı ya da kustuğu oluyor.Oldum olası kusmuk kokan bebeklerden tiksinmişimdir.O yüzden temiz olması için elimden geleni yapıyorum.Kusarsa hemen yüzünü yıkıyorum.Boynunu filan siliyorum.Hatta yıkanmadıysa o gün yıkıyorum hemen.Kıyafetlerini bizimkilerle aynı kirli kutusuna değil de başka bir kutuya atıyorum.Ve sık sık yıkıyorum.Dolayısıyla bolca ütü çıkıyor.Yaz günü bu sıcakta ütü yapmak gerçek bir işkence.Ama bebek kıyafeti ütülemek de ayrı bir haz.

Rüzgar'a herşeyden tattırıyorum.Bir damla bir damla.Erik,üzüm,kayısı,şeftali mevsim meyveleri işte.Ağzını şaşırdata şapırdata yiyor köftehor.Herşeyin tadını bilsin ki ek gıdaya geçtiğimizde sıkıntı yaşamayalım.Zaten böyle giderse ek gıdaya çabuk geçecez gibi görünüyor.

Neyse ben kaçtım hafif hafif sesi geliyor kuzunun

3 yorum:

  1. Maşallah Rüzgar'a çok ama çok tatlı. Allah bağışlasın analı babalı büyüsün inşallah. Tesadüfen rasladığım blogunu uzun zamandır okuyorum ama yorum yazmamıştım. Hatta istatistiklerine bakarsan slovakyadan giren birini göreceksin o benim. Biz de kızımla türkiyeye aile üyeleri ile tanışmaya gitmiştik bu arada doğmuş Rüzgarcık, gelince hemen baktım,sıkıntılı günler yaşamışsın ama geçmiş gitmiş çok şükür. Bana bu günler geçecek, şimdi bunlar olacak diyenlerden pek hazetmem ama bebeklerin gelişimleri ilginç şekilde birbirine benziyor, oysa her bebek özel ve farklı aslında. Yazında mama kullandığından bahsetmişsin sanırım anne sütü vermiyorsun. Artık kendince haklı sebeplerin vardır muhakkak ama sakın işin peşini bırakma. Süt gelmiyorsa sağarak getirmeye çalış, süt yapan şeyler ye falan düzene girecektir. benim sütüm geliyor ama bazen dengesi bozuluyor, mamaya geçme konusunda ikilemlerim oldu çok kez, bir kaç kere de verdim ama uğraşınca tekrar düzene girdi, giriyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Slovakya demek :) Oralardan bile takip edildiğini bilmek güzel.Evet zor zamanlar geçirdik ama senin de söylediğin gibi geçti çok şükür.O zamanlarda kesildi sütüm.Her mamadan önce yine memeyi veriyorum deli gibi de emiyor çocuk ama doymuyor asla.Evet sağarak getirmeyi deniycem bakalım.Umarım dediğin gibi olur.İlk zamanlar çok zordu neredeyse hiç beslenmiyordum ve yanımda bir yardımcıyı da kabul etmediğim için yalnızlıktan yemek yapmaya bile vakit bulamadığım ya da yemek yemek istemediğim oluyordu.Şimdi daha düzenli besleniyorum umarım süt konusunda işe yarar.Kızcağızını öp benim için.Bloglarının içinde hamilelikle ilgili olan var mı?

    YanıtlaSil
  3. GeCe isimli olanda tüm hamilelik yazılarım ve bebeğimle ilgili yazılarımız mevcut. ben de doğumdan itibaren hiç yardım almadan burada yalnız baktım bebeğime, doğrusu yemek bile yiyecek vakit bulamıyordum, yapacak vakit bile yoktu zamanla alıştık çok şükür. Sütüm dönem dönem çok değişiyor azlığı çokluğu ama dert etmiyorum bebek ihtiyacına göre vücut ayarlıyormuş. su yazımda sütle ilgili bilgiler var http://ge-ce.blogspot.sk/2012/05/dr-gece-asistan-helo.html sütü sağıp çoğaltmak lazım ve şimdi mamaya alıştığı için göğüslerin dopdolu olmasını beklemek gerek. eğer biberona alışmışsa önceleri sağıp vererek, sonra yavaş yavaş memeye geçerek düzeltebilirsin, bugün yine bazı şeyler araştırıyordum, kesinlikle sağıldıkça artacağı yönünde makaleler var yabancı kaynaklarda. iki saatte bir bebeğe vermesen bile sağmayı dene, tahminim 3 günde düzene girecek

    YanıtlaSil